2010. augusztus 28., szombat

Aki nem ismerne... I.


A szociális szakmai előmenetelemet nagyban befolyásolta az egyházzal kialakult kapcsolatom.
Megtérésem jelentette kezdetét addigi – világi értékek szerint sikeresnek mondható – pályám, életutam megváltoztatásának. A sok szempontból különböző csoportokkal való foglalkozás választás elé állított. Jól érzékelteti ezt az az év, amikor még edzősködtem egészséges serdülőkkel, de már az új munkahelyemen mozgássérült gyermekeket neveltem (kondukív pedagógia – ahova egyébként jóval kevesebb pénzért mentem dolgozni), és az egyházban  serdülő bibliaórákat tartottam.

A szociális szakmai szféra bármely területén tevékenykedtem, mindig törekedtem megismerni annak minden szegmensét: pl. hajléktalan átmeneti szállón dolgoztam, végigjártam minden létező helyet, ahol megfordultak a kliensek: ingyen konyha, nappali melegedő, közfürdő, köjál, mosoda, információs iroda, ügyfélszolgálat, ruhaosztás, ifjúsági szálló, családok otthona, anyás otthon, védett szálló, teajárat, kórház, orvosi rendelő, éjjeli menedékhely, segélyosztás...

A többi gyakorlati terephelyre csak érintőlegesen kívánok kitérni, volt ahol éveket töltöttem,  volt ahova csak intézménylátogatás céljából mentem. 
- fogyatékosok: Őrbottyán, Gara, Kiskunhalas (MSI)
- szenvedélybetegek: drogambulancia (Budai, OPNI, Jász u-i, Szegedi), kórházi méregtelenítés (1 hét Pomáz), drog rehabilitációs otthonok (Ráckeresztúr, Zsibrik, Dunaharaszti, Komló, Budapest – Kőbánya, ausztriai körút), alkoholbetegek gondozása (Pomáz, Dolina);
- intézetek: kalocsai börtön, fegyház – missziós gyakorlat; Tököl, Aszód (nevelőintézet); IMEI; GYIVI Alföldi, Bokréta; Róbert Krízis osztály; Saját élmény: kecskeméti börtön – köztörvényesek között (jogtalanul);
- telepkultúra – interjúkészítésekkel: Bp: Százados, Juranics, Aszódi, Wekerle, Tisztviselőtelep VIII., Havanna, Pongrácz, MÁV telep, GANZ telep, Dzsumbuj, Tatabánya: Mésztelep, Szeméttelep, Katakombák – köztük Sátánista kultuszhellyel;
- Ormánság – falurombolás (Baranya)
- szociotábor – Zselic (Kovbojok című dokumentumfilm utánkövetése); Ibafa,
- hajléktalanok ellátása: Menhely Alapítvány (összes szolgáltatása - Göncz Kinga), Hajó-éjjeli menedékhely Hajógyári Sziget (4 hónap önkéntesként - Göncz Árpádné látogatása), Anyás otthon (Pesterzsébet), Hajléktalanokért Alapítvány (Minisztérium) Kőbánya, Máltai Szeretetszolgálat, FSZKI (főváros - Iványi Gábor)…
- jelzőrendszeres házigondozás (Óbuda)
- házigondozás Buda XII.
- lakossági szolgáltatás (Buda XI.)
- gyermekvédelem (fővárosi Gyivi, Kkhalasi gyermekjóléti szolgálat, DADA program Tatabánya)
-  Hargita megyei önkéntes képzésre meghívás – tereptanárként, segítőként;
- Csíkszereda – Csíkvacsárcsi - főiskolai ösztöndíj: tehetséggondozó kollégium, általános iskolai oktatás; Élőben láttam több cigány karavánt; szemtanúja voltam, a cserekereskedelemnek székelyek és románok között.
- családsegítés Bp., Tatabánya, Kiskunhalas
- utcai szociális munka Kiskunhalas, Bp., Tatabánya
- pszichiátriai gondozás – Bp. VIII., OPNI, Kiskunhalas;

Továbbá: ITT!

.
posta@pszicho.net                               netrefel.net
FELELET.net                              Uray & Uray

Nincsenek megjegyzések: