2010. augusztus 3., kedd

Szándékos veszélyeztetés?


Újabb vizsgálat, egy újabb bejelentés alapján. A mai munkatársi értekezleten (mentálhigiénés csoport) felolvasták a megyei fenntartó elkövetkező vizsgálatáról szóló tájékoztatást, melyben megnevezik a feljelentőket, a vizsgálatot végzőket, hosszasan taglalva az eljárás menetét, annak előkészítésére vonatkozó teendőket, stb…

A vizsgálat tárgya, az intézményben élő betegek kánikulában (vörös riasztás) történő kirándultatása, valamint szabadtéri sportverseny rendezése. Vizsgálják, hogy történt-e szándékos veszélyeztetés.
Emlékszem, amikor megtudtam, hogy szabadtéri programok vannak kiírva arra a napra, kérdeztem két érintett kollégámat, hogy miért most, és miért kint, a válasz annyi volt: "mert egyszer már elnapolták…"(!) Nem értettem vele egyet.

Kétségkívül, alaposan és körültekintően felkészültek, felkészítették a lakókat a kirándulásra, s a sportverseny is – a lehetőségekhez képest – körültekintően zajlott: árnyék, üdítő… egyetlen dolgot leszámítva, a hőséget!
. 
Ez a probléma ugyanazt a kérdést veti föl számomra, mint a nyaraltatásnál a mosogatás kérdése. Ha az ÁNTSZ tiltja járványügyi, vagy egyéb okból, hogy én, a konyha területére belépjek, akkor hogyan oszthatnak be mosogatni nem konyhai dolgozóként? Önkéntességre hivatkozni pedig, több mint tévedés, ráadásul nem is igaz. Ha az ÁNTSZ hőségriadót rendel el országosan, felszólítva az embereket, hogy csak az tartózkodjon a szabadban, aki nem tehet másként, akkor mi ezt, miért nem tudjuk betarta(t)ni? Ezt hívják véleményem szerint öntörvényűségnek!

Én a sportversenyre voltam beosztva, s bár a kollégák mentesítettek a cipekedéstől, délre már nekem is megfájdult a fejem a hőségtől.
Mivel a feljelentésre valószínűleg a blogon beírtak miatt került sor, így minden kritikát irányomba fogalmaztak meg, amit nem igen volt módom és lehetőségem visszautasítani…
.
Sok dolog elhangzott, de egy dolgot nem említettek: legközelebb, jobban odafigyelünk!


posta@pszicho.net                               netrefel.net
FELELET.net                              Uray & Uray

Nincsenek megjegyzések: