„Ami a tiéd az az enyém is, ami az enyém, ahhoz semmi közöd!”
Többször panaszolták a (becsületes) ápolók, hogy milyen trükkök léteznek a lakók pénzéből történő önjutalmazásra… A sütemények, üdítők a büféből… A cigaretta, amit kiszámolnak és elfejtenek odaadni… A vásárlások… élelmiszerről (gyümölcs, joghurt), ruhaneműről, tartós fogyasztási cikkről és a dekorációról szóló számlák, a kirándulások, a nyaralások, a névnapozások, a szülinapok… Persze ez nem vonatkozik mindenkire, de a külsős hozzászólásokból ítélve, sajnos országosan, általánosságban elmondható… Mindenesetre a példa ragadós, a rossz példa pedig, felső megerősítésre még inkább…
A vezetés hagyja, sőt egyes számlákat duplán elszámolnak… Kiírják zsebpénznek, de meghagyják, hogy hozzanak számlát róla, és azt is elszámolják… A vásárlási kedvezményt pénzben visszakapják, de nem adják át annak, akinek a pénzét elköltötték…
Bútorokat az ellátottak lakószobájába, az osztály társalgójába és a nővérszobákba, a lakók pénzén vásárolták, úgy, hogy sok esetben a lakó nem tud róla, tehát nem is járulhatott hozzá... Sőt, nem is használhatja... Mint olvastuk korábban, a dolgozók nem pihenhetnek a nővérszobákba, ezért ők a lakók nappalijában tartózkodnak, amit pont ezért, nem használhatnak a lakók… Természetesen ebből következik, hogy azok a lakók sem tartózkodhatnak és pihenhetnek a helyiségben, akiknek a pénzéből vásárolták a bútort, azaz, akik számára a helység kialakításra került!
Olyan lakókat is érint ez, akiknek még cigire sem futja, csak napi 5-10 szálra, amiért ráadásul, gyakran könyörögniük kell!
Igaz, a munkatársak munkavégzéshez szükséges barátságos környezetének kialakítása fontos, jó közérzetük támogatása kívánatos, de ne feledjük, erre a lakók pénzét felhasználni, tilos!
Meggyőződésem, hogy a munkatársak döntő többsége szívesebben dolgozna egyszerűbb körülmények között, nyugodt, segítő légkörben, mint a mostani kondíciók és vezetői morál mellett.
Egyébként pedig láthattuk, hogy van, lenne erre is forrás, gondoljunk csak az év végi ajándékozásra, (ön)jutalmazásokra, amiből, (egy-két év alatt!) fel lehet szerelni, és ízlésesen berendezni, felújítani az összes irodát, társalgót! Egy-egy vezetői iroda luxus berendezésiből, vezetők indokolatlan utazási költségeiből, stb. bőven futotta volna, még a munkatársak rekreációjára is!
Mindezt legálisan, törvényesen… S akkor a bérmegtakarításokról még nem is beszéltünk…
Mert az a gondnok, aki gondnokoltja pénzét tudta, belegyezése és hozzájárulása nélkül másra fordítja, az visszaélést követ el, és felelősséggel, elszámolással tartozik! Így van ez akkor is, ha ezt a lakó tudtával, belegyezésével és hozzájárulásával teszi, mivel a lakó, függési viszonyban van az intézettel, a személyzettel, a gondnokával, ezért tőle pénz, még hozzájárulásával sem fogadható el, így az értelemszerűen az intézmény, a személyzet, a gondnok javára sem fordítható!
Aki - bármely okból - nem képes más pénzét, becsületesen, jó szándéktól vezérelve kezelni, az adja vissza megbízatását haladéktalanul. Természetesen azt követően, hogy tartozását hivatalosan is rendezte a gondnokoltja fele.
posta@pszicho.net netrefel.net
FELELET.net Levél Uray Erzsébetnek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése